V tajemném lese lze nalézti ledacos. Ve flerovském tajemném lese jste mohli potkat nejrůznější zvířátka a květinky mnoha barev, druhů a provedení. Nechybělo také odění pro víly či kapsičky na poklady. V tajemném lese není radno bloudit, pro jistotu si s sebou vezměte kouzelné holínky. A až půjdete kolem a někdo z mechu zašeptá: "Napijte se, prosím...", vězte, že je to křišťálová studánka.

Co se vám vybaví, když se řekne "tajemný les"?

"První reakce v klubu byly spojené s hledáním hub v lese. Asi jsme všichni měli chuť na pořádnou smaženici. Klevetění o tématu a jeho ztvárnění stmelovalo naši virtuální rodinu. Pak jsme se snažili fotit své výrobky v lese, já sama jsem během malování a pak i fotografování taky žila jako v pohádce. Moc se mi to líbilo -  dívat se na věci dětskýma očima..." (Lydie Dostálová)

"Tajemný les bylo pro mě obzvlášť krásné téma ♥. Líbila se mi velká rozmanitost pocitů a pojetí, které toto téma nabízí... Možnost pojmout ho buď nadpřirozeně nebo opravdově? :)"  (Hanka Čížková)

V šeru mění tvář..., cínový obraz 39 x 23 cm od Abraka Gabra, hnědozlatý klub. Rám i podklad  ručně barvené. Stromy cínované, napatinované mědí, ošetřené antioxidantem, žádné odlitky.
"Šperky mě baví, ale do obrazů se té myšlenky vejde více. Proto jsem dala přednost obrazu. Mým úmyslem bylo díky cínu, jeho plastičnosti, struktuře i patině, dosáhnout alespoň částečného přiblížení se k realitě a k tomu, jak se může pohled na stromy měnit v důsledku dopadajícího světla. Za dne je les barevný, přívětivý, ale s úbytkem světla se stává tajemnějším a strašidelným..."

"...nejtajemnější les na světě je pro mě ten, který již od pradávna patří mé rodině. A tak jsem výběr místa pro fotografii měla vlastně předem určený." (princess Coldheart)

"Tajemný les je téma, které se dá pojmout mnoha způsoby. Pro mne je to téma s pohádkovým nádechem. Téma plné kouzel, tajemna, překvapení, fantazie, zvířátek, skřítků, elfů, víl, světel, stínů, klidu i energie. Téma, které je mi velice blízké a jeho zpracování pro mne bylo příjemnou hrou." (atelier ZZ)

"Poslední téma Tajemný les mě přímo nadchlo! Dávalo tolik možností... V mé dílničce se stále rodí trpaslíčci, víly, strašidla... Jenže! Vše jsem již tvořila v minulých kolech. Nechtěla jsem se opakovat a musela jsem na to jít ´z jiného soudku´. A tak vznikla Zapomenutá studna. Jsem ráda, že se v záplavě nádherných soutěžních výrobků občas u ní někdo zastavil a v myšlenkách si představil místo v tajemném lese, kde studna stojí." (Dílnička kocourka Mourka)

"Téma se mi líbilo moc. Vlastně šlo o můj oblíbený námět, proto jsem s účastí neváhala ;-)"  (Pepejita)

Dědečku hříbečku, kdo dnes vyhrál?

1. místo

Lajky: "Jsem křišťálová studánka, napijte se prosím"

Téma Tajemný les ve mně vyvolalo vzpomínku na jeden vtipný, starý český film... A zároveň připomněl darovaný kohoutek, který jsem už mnohokrát držela v ruce a přemýšlela, na co jej použiju ...

Lajky všem znovu vypálila rybník. Ačkoli byl boj o první místo tentokrát velmi těsný, podařilo se jí zvítězit ziskem 114 bodů. Lajky si momentálně užívá dovolené, ale vyzpovídala jsem ji ještě před odjezdem:

Co tě přivedlo na myšlenku studánky?
Byla to Kurnikshopa z našeho klubu - nevyprahnutelná "studnice" inspirace, né nadarmo má v ikonce brk! Nevěděla jsem ale, jak ji zhmotnit. Až v půlce měsíce jsem si vzpomněla na krabici pokladů, kde jsem měla jeden starý vodovodní kohoutek, a napadlo mne udělat studánku jako mísu. Asociace s filmem Srdečný pozdrav ze zeměkoule, kde je studánka automatizována a promlouvá slovy: "Jsem křišťálová studánka, napijte se prosím", určila ihned i název.

Proč zrovna taková neobvyklá kombinace materiálů?
Kombinování materiálů mne láká už hodně dlouho, kov, kámen, dřevo, sklo, to vše se mi k hlíně hodí, je v tom i určitá symbolika propojení.

Kdo tě zaujal v tajemném lese?
Toto kolo mi přišlo více vyrovnané a opravdu jsem poprvé váhala, komu ten hlas "NEDAT"... bylo to pro mne těžké, koho připravit o body. Hlasovala jsem pro "Kudy k lesním skřítkům", holínky mne dostaly jednoznačně, už když jsem je poprvé u ateliér-ZZ viděla, jsou kouzelné a chtěla bych v takových po lese opravdu chodit. Abraka Gabra mě vždy osloví proto, že má cit pro kombinaci materiálů, ve zpracování "V šeru mění tvář" to opět zafungovalo. Třetí hlas - "Kam asi veverka schovává oříšky?" - Hanka Čížková je prostě perfekcionalistka, její dřevěný svět má v sobě něco navíc, Hanka se s ním dělí o svou duši, vtip, kouzlo. Dále se mi k danému tématu líbil obraz Starý hvozd, od Justky krásně prezentovaný šperk Cladonia rangiferina a "Záhadný květ" od Modrého květu.

2. místo

Hanka Čížková: Kam asi veverka schovává oříšky?

Výrobkem na téma Tajemný les jsem chtěla vyjádřit aspoň zlomek mé představy o tom, jak Veverka sbírá své zásoby na zimu a ukládá si je to dutiny stromu... a chtěla jsem vás nechat do něj nahlédnout... :)

Velmi těsné druhé místo ulovila Hanka Čížková. Její Veverka sesbírala krásných 111 bodů. Hanka i Lajky soutěží za klub Nezařaditelných.

Proč sis v Tajemném lese vybrala veverku a ne třeba skřítky?
Les je pro mne už sám o sobě tak tajemný, že jsem se chtěla pokusit ve výrobku vyjádřit právě to. A fantazie mi už jede na plné obrátky třeba jen při představě, jak spí jezevec ve své noře nebo jak si datel "vylizuje hmyz z podkůry stromu" nebo jak jsou asi malé, neopeřené sovičky "nacpané" ve svém skrytém hnízdě ve stromě ...  :)

Proč je Veverka s dózou na oříšky?
Veverka s dozou na oříšky, protože mám ráda výrobky, které jsou ještě navíc "využitelné, praktické, jaksi: k dennímu použití". Aby se jich mohli zákazníci i dotýkat, sahat si na ně, hrát si s nimi :))

Kolik oříšků se vejde do 500 ml?
Kolik oříšků Veveřička nanosila do své skrýše (do dózy) ? :D)) Zkusily jsme to spočítat s dcerkou..., i když už jsme nějaké ujedly, vyšlo nám 427 oříšků plus ten jeden, který ještě Veverka drží nevyloupaný v pacičkách :))

Které výrobky tohoto kola tě nejvíce oslovily?
Po hodinovém prohlížení a vybírání výrobků, kdy se člověku zdá nemožné udělit jen tři hlasy, jsem zvolila takto:

  1. "Jsem křišťálová studánka, napijte se prosím" ... za nápad, originalitu, perfektní zpracování a vtipnost
  2. Cladonia rangiferina - tento výrobek mě nadchl nejen tím, jak je nádherný, ale také tím, jak úžasně je propojený s tématem do posledního detailu ♥
  3. Malované holínky - Kudy k lesním skřítkům? -  líbí se mi jedinečné, nápadité zpracování, super!

Kdybych měla možnost ještě dalšího hlasu, určitě bych jej dala obrazu Starý hvozd, který ve mně naprosto vyvolává jedinečný pocit Tajemného lesa. A také se mi nesmírně líbí šperk: Ukrytá ve stínu..., který má (v popisu u šperku) i nádherně "živý zrod". Ještě se mi moc líbí originální obraz: V šeru mění tvář...

3. místo

Pepejita: Starý hvozd (olejomalba)

Olejové barvy (Umton) na plátně o rozměru 50 x 60 cm. Malba je i ze stran plátna, není tedy třeba obraz rámovat. Obraz je ošetřen závěrečným lakem na olejomalbu a je opatřen poutkem k zavěšení na zeď.

Pepejita, osobitá malířka se svým specifickým podáním přírody, získala 97 bodů, čímž se dostala na třetí místo. Pepejita soutěží za klub Zelených. Co nám ještě o obrazu prozradila?

Co tě inspirovalo k obrazu?
Nápad jsem dostala při houbaření, když jsem v tmavém podrostu našla několik žlutých houbiček, které byly nádherně osvětlené sluncem a v tom šeru to vypadalo, jako by zářily. A o zbytek se postarala fantazie...

Mají houbičky nějaký konkrétní význam?
Jasně - ukazují cestu z "normálního" lesa do lesa fantazie ;)

Které výrobky tě v tomto kole nejvíce upoutaly?
Celkově se mi toho tentokrát líbilo opravdu moc a těžko jsem se při hlasovaní rozhodovala. Moc krásné byly všechny šperky, ale nakonec u mě vyhrál Prehnitia mysteriosa pro spojení elegance a čistoty tvaru. Pak se mi moc líbil korálkový dráček Wyvern a skvělé malované holínky - do tajemného lesa jako stvořené.

4. místo

atelier ZZ: Malované holínky - Kudy k lesním skřítkům?

Vejdi potichoučku a nech oči otevřené. Možná zahlédneš domeček lesních skřítků...

Zdeňka, alias atelier ZZ, zazářila v Meziklubovce poprvé. Její velkou láskou a životní cestou je malování. Její netradiční, originální holínky od vás získaly 90 bodů. Zdeňka soutěží za klub Nezařaditelných. Co nám o svém výrobku ještě poví?

Proč sis vybrala zrovna holínky?
Holínky maluji celé léto a tak jsem si řekla, že by nebylo špatné, zkusit toto téma zobrazit na ně. Ano, je to kontroverzní obutí, v poslední době módní. Moje malované holínky se ale zrodily z jiného důvodu. Každé léto pořádám výtvarné pobyty u mé kamarádky na statku. Když jsme před dvěma lety vymýšleli, co budeme malovat příští rok, přišel holínkový nápad. Když jsem namalovala první, zkušební, ani náhodou mne nenapadlo, že na další dva roky vyměním malířské plátno za bílou plochu holínek a že budou mít takový úspěch.

Vydrží malba na holínkách, nebo se jedná o módní obuv každým coulem?
Zkušební holínky jsem pomalovala každou jinou barvou. A pak prošly tvrdou zkouškou. Moje kamarádka je nosila do vody, sena, trávy i hnoje. Barva, která vydržela, vyhrála.:o) Takže vydrží všechno. Jako správné holínky.

Jaký máš k holínkám vztah ty? Momentálně jsou velmi módní, ale stále také velmi kontroverzní... K jaké příležitosti bys je sama použila?
Pro mne je to především radost  z tvorby a pak jsem ráda, že se lidem líbí. Že to, co dělá radost mně, vytváří radost dál. Já sama holínky nenosím :o). Pokud bych si je měla obout, tak asi po dešti na procházku s pejskem.

5. místo

Aqua - tiffany: Ukrytá ve stínu

... hluboko v lesích vykvétá jednou v roce, o půlnoci, krásný květ. V tichu, ve stínu skal se ukrývá to místo, které hledá každý, koho trápení přivedlo až sem. Stačí přivonět a vše se rázem změní. Možná proto je tak vzácný ... S prvními kapkami rosy se zavírá a další rok čeká na svůj kouzelný okamžik...

Veronika, alis Aqua, pracuje se sklem dlouhá léta a je také velmi zkušená šperkařka. Její šperk získal 59 bodů a tak se vyšvihl na páté místo. Aqua soutěží za Květinové. Šperk můžete aktuálně obdivovat i na výstavě ŠPERKontrasty.

Je tvé zpracování tématu spíše volné, nebo skrývá nějaký konkrétní odkaz k lesu a jeho tajemstvím?
Od začátku jsem věděla, co chci dělat a měla jsem velikou radost, že se květina povedla. Příběh jako takový se váže k jedné irské pověsti, kterou jsem v Irsku vyslechla a moc se mi líbila. Vůbec irské pohádky, pověsti a příběhy jsou pro mne hodně inspirující.

Proč má použité sklo takovou krásně zelenkavou barvu?
Zelenkavé sklo získává svoji barvu příměsí železa (kromě jiného) a obecně mezi lidmi se mu říká "lesní". Vyrábí se z něj často repliky středověkých a gotických pohárů. Sklo v mém šperku je trochu odlišné tím, že je taveno v peci, která je vytápěná pouze dřevem, což už se dnes téměř nikde nedělá.

Jak ses dozvěděla o tak unikátní sklářské akci?
O Slavnostech skla v Deštném jsem se dozvěděla od mého kamaráda Jarina a letos jsem na této akci byla již potřetí. Od středy skláři pec roztápí na tu správnou teplotu a až v pátek odpoledne mohou skláři začít foukat. U pece se skláři střídají, veškerá jejich práce je na podiu komentována, takže každý vidí, kolik takový jeden pohár dá práce. Fouká se ještě celou sobotu a v neděli probíhá dražba vyrobených kusů.

Které výrobky tě v tomto kole nejvíce oslovily?
Z tohoto kola mne nejvíc oslovila olejomalba Starý hvozd, protože jsem z ní cítila tu správnou atmosféru, kterou si pod Tajemným lesem představuji.

V klubovém boji vyhráli na celé čáře Nezařaditelní. Druhé místo získal klub Hnědozlatých, třetí byli Zelení. Čtvrté místo uhájili Fialovorůžoví před Černobílými, následovali Květinoví, Zvířátka a Červení.

Blahopřejeme vítězům a děkujeme vám všem za hlasy.

Kompletní výsledkovou listinu tohoto kola Meziklubovky naleznete v blogu.

Příští kolo se nese v duchu společného soužití, setkání či vztahu, téma zní: Spolu - společně.