Určitě se všichni shodneme na tom, že oblékání je pro každého z nás vysoce individuální a jedinečnou záležitostí. Už se vám také stalo, že jste během listování lifestylovým magazínem zastavili svůj prst i zrak na stránce slibující univerzální návod na styl, který zaručuje, že v blůze s proužky budete štíhlá a černá barva vás promění v Twiggy? Pojďme módu vzít za opačný konec a podívat se na jednotlivé příklady, v kterých zazáříte i s ohledem k vaší postavě.

Každý z nás by si jistě přál najít přesně takový kus oblečení, který by uměl dle potřeby a situace šikovně zamaskovat nebo naopak zdůraznit přednosti. Údajně mezi takové magické kousky s proměnlivou schopností patří oděvy v černé barvě či s proužky. Hned na startu pro vás máme důležitou zprávu. Oblast módy je otevřena neomezeným přívalům kreativity a nápadům. Nelze proto vždy jednoznačně aplikovat všeobecné příručky nebo zásady. Důležité je objevovat, testovat a doslova zkoušet na vlastní kůži.

Zeštíhlující oblečení je opředeno celou řádkou mýtů, podívejme se společně na ty nejrozšířenější.

Zdroj fotografie: pinterest

Zdroj fotografie:© Nylon Pinksy, tumblr

Sbírka mýtů aneb jak to tedy je?

Vodorovné pruhy rozšiřují

S touto informací jste se možná už setkali. S tím objektivně nelze zcela souhlasit. V tomto případě záleží na přesné podobě a rozložení pruhů.

Majitelkám drobných postav budou slušet svislé i vodorovné tenké proužky. Naopak v oblečení se širokými pruhy by se mohly lehce „utopit“.

Ženám s větší nebo nestandardní konfekční velikostí se doporučují širší světlé pruhy v kombinaci s tenčími tmavými proužky.

Zdroj fotografie: Wardrobe trends fashion

Černá barva vždy ubere pár kil 

To rozhodně neplatí, pokud si pořídíte oblečení připomínající neforemný černý pytel.

Především u černé barvy je potřeba pečlivě promýšlet a vybírat netradiční, jedinečné a zajímavé střihy a kvalitní materiály. Štíhlý efekt bude navíc umocněn spojením se světlými tóny.

Zdroj fotografie: Zefinka

Světlé odstíny rozšiřují

Ani tato formulka není zcela na místě. Světlým barvám se rozhodně nevyhýbejte, měli byste ale opět pečlivě vybírat mezi střihy a materiály.

Výborným řešením jsou bílé košile, jež se dají nedbale zahrnout do kalhot nebo sukně. Vyplatí se také asymetrie, například volnější halenka či šaty na jedno rameno. Chybu neuděláte ani dlouhými splývavými šaty - ty siluetu příjemně prodlouží bez toho, aniž by postavě přidávaly nepotřebné gramy navíc.

Zdroj fotografie: The ECO Hub

Černá klasika aneb méně je více

Nestárnoucí klasika, jež se stala nepostradatelnou součástí šatníků a inspirací z řad módních návrhářů, umělců i designérů může působit elegantně, luxusně, šik i noblesně. Nikdy však nesmíme zapomínat na moudré pořekadlo: čeho je moc, toho je příliš.

Obzvláště ženy s velmi bledou pokožkou a černými vlasy by se mohly velmi snadno proměnit v hlavní hrdinku Morticii ze slavného filmu Addams Family. Celočerné outfity mohou navíc působit příliš tvrdě a drsně.

Černou barvu volte raději v kombinaci s jinými barvami. Dobrou zprávou je, že se černé odstíny snesou téměř s každou barvou - od pudrové až po královskou modř. Vyzkoušet můžete i něžné, pastelové tóny. Pro dokonale zeštíhlující efekt lze využít kontrastní kombinaci černé s bílou. Světlejší oblečení však směřujte spíše na horní polovinu těla.

Ženám se světlou pletí více než černá prospějí temné odstíny fialové, smaragdové nebo modré.

Zdroj fotografie: pinterest

Zdroj fotografie: The Muse

Zdroj fotografie: Steal the look 

Zdroj fotografie: The Everygirl

Zdroj fotografie: fashionbananas

Zdroj fotografie: Kendi Everyday

Zdroj fotografie: pinterest 

Kdy vsadit na hravé proužky

Pozvat si do svého šatníku pruhy může zpočátku představovat velkou výzvu. Stačí se však s nimi naučit pracovat a naplno využít jejich potenciál. Outfit se správně zvolenými pruhy může rozehrát dokonalou optickou hru a vaší postavě skutečně zalichotí.

Chcete-li využít maskovacího manévru, volte raději nepravidelně seskupené nebo úzké proužky.

Ženám s výraznějšími boky prospějí svislé pruhy - světlé širší a tmavé tenčí.

Vytvarovat postavu můžete také pomocí šikmých nebo vodorovných proužků. Zejména vodorovné pruhy jsou vhodné pro ženy s drobnými rameny či hrudníkem.

Drobným postavám budou pruhy slušet především na spodní části těla.

Zdroj fotografií: © Donald Linderyd photography

Zdroj fotografie: Fashion Editorials

Zdroj fotografie: pinterest

Zdroj fotografií: pinterest

Zdroj fotografie: Fashionismo

Zdroj fotografie: pinterest

Zdroj fotografie: The Cut

Zdroj fotografie: Steal the look

Zdroj fotografie: © Vogue

Zdroj fotografie pinterest 

Vyzkoušejte také…

V módě neexistují hranice ani mantinely. Když tuhle myšlenku aplikujete i při praktickém budování vašeho šatníku, máte téměř vyhráno. Můžete se oblékat podle všeobecně známých pravidel a nebo z každého z nich vytáhnout přesně ty jednotlivé střípky, ze kterých si nakonec poskládáte svůj jedinečný styl.

Kromě tmavé barvy a pruhů zkuste například rafinovaná špagetová ramínka, zavinovací sukni nebo odvážný top s prostřihy.

Zdroj fotografie: Alyasra

Vršek s prostřihy

Oděvy doplněné o rafinované průstřihy se staly doslova přes noc hitem. Můžete využít jemné decentní průstřihy na ramenou, bocích, bříšku či v dekoltu. U jednotlivého rozmístění prostřihů je však potřeba zohlednit typ postavy.

Prostřihy by v žádném případě neměly nikdy působit vulgárním a až laciným dojmem. Šikovně zvolené prostřihy mohou odvést pozornost. Všímejte si proto vašich předností a ty směle pozvedněte.

Pokud jsou na vás průstřihy příliš odvážný prvek, zkuste zapojit síťovinu nebo kombinaci sukně s průhledným materiálem.

Zdroj fotografií: pinterest

Zdroj fotografie: Vetta 

Špagetová ramínka

Po oblečení s tenkými, špagetovými ramínky většinou saháme ve chvíli, kdy nám ručka na teploměru začne hlásat tropické teploty. Využít můžete šaty, blůzky, overaly i trika. Tričko s tenkými ramínky se hodí k džínám, k pouzdrové i maxi sukni nebo k šortkám.

Vybírejte materiály, jako je satén, hedvábí, len nebo bio bavlna. Všechny tyto materiály vypadají luxusně a zároveň vás v parných dnech příjemně ochladí.

Tenká ramínka vyniknou na drobných postavách s úzkými rameny, stejně tak dobře na ženách plných tvarů - ty by si ale měly zvolit pevnější materiál a širší ramínka.

Na otázku, zda je vhodné, aby vám zpoza tílka vykukovala podprsenková ramínka, existuje jednoduchá odpověď. Z hlediska estetiky je mnohem vhodnější varianta zvolit podprsenku bez ramínek. Pokud se však v takové verzi necítíte příliš komfortně, je možné využít braletky se silikonovými (neviditelnými ramínky).

Zdroj fotografií: pinterest

Zdroj fotografie: pinterest

Zdroj fotografie: pinterest

Zdroj fotografie: Aritzia

Zdroj fotografie: Shein

Zdroj fotografie: pinterest

Zavinovací styl

Pohodlné, šik, elegantní a sofistikované. Tak by se v pár slovech daly shrnout zavinovací oděvy. V tomto případě můžete opravdu bez obav počítat s určitou univerzálností. Po zavinovačkách můžete zaručeně sáhnout, ať už se pyšníte jakoukoliv konfekční velikostí.

Zavinovací styl vychází a je inspirován asijským stylem odívání, zejména kimony. Nejprve se počátkem 19. století vytvářely zavinovací župany či negližé. Postupem času se výroba začala soustředit také na oděvy nošené venku. Aktuálně seženete stylové sukně, šaty, halenky, svetříky nebo kabátky.

Nesmírnou výhodou zavinování je fakt, že výslednou podobu siluety si určujeme sami a je vhodné pro každý typ postavy. Můžeme si pásek pořádně utáhnout a docílit umocnění štíhlého pasu nebo naopak si jej uvázat ležérně.

Zdroj fotografie: Deiji studios

Zdroj fotografií: shop Folklore

Zdroj fotografie: pinterest

Zdroj fotografií: Rodebjer

Barvy a pleť

O barevné typologii by se daly napsat celé stohy článků a stejně by informace v nich obsažené nebyly vyčerpávající. Pro zjednodušení a jistou představu vám představíme barevné ladění v rámci daného typu pleti.

Klíčem k úspěchu je znalost vašeho pleťového podtónu.

Pleť můžeme rozdělit na dvě základní skupiny, na studenou a teplou.
Do studené skupiny patří letní a zimní typ a do teplé zase jarní a podzimní typ.

Jarní typ - pyšní se bledou (téměř průsvitnou) pletí s lehkým broskvovým zabarvením a podtónem do zlatova. Takovým typům budou slušet klasická modrá, šalvějová, šedozelená, olivová, oranžovočervená, červená, korálová, lososová, terakota odstíny.

Podzimní typ - barva pleti je nápadně podobná slonovině či broskvím se sytě zlatavě béžovým podtónem. Na tomto typu vyniknou zejména syté a teplé béžové hnědé, zelené, červené, oranžové, hořčicové, vínové, švestkové nebo ostružinové odstíny.

Letní typ - ledový porcelánový odstín s lehkým růžovým podtónem. Tento typ pleti může mít také naopak olivový odstín. Tento typ nešlápne vedle, když si vybere z chladnějších tónů modré, denimové, šedé, růžové, červené, fialové, béžové nebo hnědé.

Zimní typ - sněhobílá pleť a lá Sněhurka s chladným namodralým podtónem. K tomuto typu budou ladit studené odstíny fialové, červené, růžové, modré, hnědé a kombinace černé s bílou. Slušivé budou rovněž studené pastelové odstíny.

Zdroj fotografie: Madame

Styl pro každého na Fleru

Vybrali jsme si pro vás nálož letních kousků, ze kterých si opravdu vybere každý. A pokud se vám daný kousek líbí a máte jinou velikost, určitě u něj zkuste poslat "dotaz na zboží". Většina Fler tvůrců totiž běžně šije na míru. V tom je to pravé kouzlo hand-made módy, která nás prostě nepřestane bavit.

Šaty krátké šněrovací S od deLuz

FNDLK úpletové šaty 405 AR od fundaluka

Námořnické projmuté šaty - BIOBAVLNA od KOA KOA

Zavinovací šaty MONA, tmavší červené od sugkrasisa

Šaty s kytičkami od Barbora fashion designer

Letní šaty.... od svadlenka

červená plátěná šatovka se šněrováním, jahodová od BOGY - Janečková Petra

Dlhá sukňa TOMATO COLLECTION od PLZR

Šaty lněné s proužky - midi (M) od ververdesign

šaty WORK černý pruh od SISTERSCONSPIRACY

Sukně Lunette Nude od MUXU

sukně STÍN KAPRADINY od SISTERSCONSPIRACY

Košilové šaty od U sta hromů

šaty Máry- proužkované s kapsami od NAVARILA-DESIGN

s/s 2015 - Zavinovací šaty od Zuzana Veselá

Úpletové pruhované šaty HAPPY STRIPE! od The Mood

Li-La tričko od Li-La

Tričko s prostřihy od Janick

Kamila aneb ...otáčej se ke mně zády! od Ester YO

bambusové tílko - " minimalistické " od ceskabiomoda

Viola letní tmavě fialové s páskem a 3/4 rukávem od Anna Janska

Indigo LUFT ~ hedvábné šaty od LUFT

Sukně zavinovací Ume od MAYDA fashion

PIERROT BIANCO - sukně od MonaRosa

Úvodní fotografie: © Lucette pro Design SCENE Magazine, via Stephanie Pistel, www.designscene.net
náušnice PRADA
sako RALPH LAUREN
kombinéza a pásek SPORTMAX