Pro další kolo šperkohrátek Fler klubu Šperkovnice jsme zabrousily do mezinárodních dnů a vybraly si trochu složitější téma na ztvárnění i hádání. Tématem je Mezinárodní den boje spisovatelů za mír, který připadá na 2. března. 

Spisovatelé se sdružují v klubu PEN, což je celosvětové sdružení spisovatelů, založené 5. října 1921 ve Florence Restaurantu v Londýně na shromáždění 41 anglických spisovatelů. Československý odbor PEN klubů byl založen v roce 1925 a jeho prvním předsedou byl Karel Čapek. V roce 1942 byl československý PEN nacisty rozpuštěn. Po válce obnoven a činný do roku 1972. Znovu byla jeho činnost obnovena v roce 1989.

A my po vás dnes chceme, abyste jich dvaadvacet rozklíčovali z našich šperků :-)  Dokážete to?

Každý z 22 výrobků ukazuje na jednoho autora, jeho dílo, něco, čím je opravdu známý. Úkol zní napsat jméno autora.

Víme, že je to tentokrát dosti těžké, a tak u některých šperků je na konci jejich popisu kurzívou napsaná zkratka jména daného autora. A pozor, hledáme české i zahraniční autory.

1.  2.  

3.  4.

5.  6.  

7.  8. Modroočko - přívěsek ( jen přívěsek) 

9.  10.  

11.  12.  

13.  14.  

15.  16.

17.  18.  

19.  20.   

21.  22.  

 Poznáte všechny spisovatele (někteří mohou být i hudebníky), které hledáme?

Nápovědy k českému klubu naleznete zde a něco i na Wikipedii.

Na vaše odpovědi se těšíme v komentářích pod článkem! Palec nahoru

Ze všech správných odpovědí vylosujeme 3 výherce.

Každý z nich získá slevu 20 % na jakýkoliv jeden výrobek od zúčastněných autorek.

Správnou odpověď, výherce i rozklíčování nápovědy

se dozvíte v blogu 28. března 2019.

Ať vás naše hrátky stále baví! :-)

Úvodní foto: Pohlednice - Marc Twain od Cloudberry