Tento příběh je ve verších, je krátký a ukazuje, jak jsou dcerky nebo vnučky milovanými princeznami. Princezna 

V předškolní době se u dětí vyvíjí představivost, a proto symbolické oblečení, pokojové vybavení je dobré dobře promyslet. Znaky královny, princezny - šlechetnost, důstojnost, čestnost, královský statut, jsou velmi důležité hodnoty pro vývoj dětí, pro jejich zdravé sebevědomí. 

Královskou symboliku jsem využila při ušití deky, polštáře, pastelkovníku, taštičky a pytlíčků. Fotky jsou na konci příběhu. Ale nejprve si zobrazme, jak jsou ty naše dívenky rozkošné a princezničkovské za pomocí veršů:

     

Sluníčkovatý den,

      zámeckou zahradou prozlacen,

v ní se prochází princezna,

     je krásná a je líbezná.

 

Zatím je ještě maličká,

     občas jí hlídá babička.

Tam, kde jí schází slovíčka,

     přichází na pomoc ručička.

 

Co chce, na to si rázně ukáže,

     její výsostné postavení jí dodává kuráže.

Babička láskou rozehřátá,

     splní jí všechno na to tata.

 

Na zahradě teď právě rozhlíží se,

     líbí se jí květiny v keramické míse.

Ve vteřině otrhané květy měly

     a hned princeznu omrzely.

 

Jéé, voda v kašně, to záliba je,

     už tam princezna pochoduje.

Vodičku konývkou nabírá,

     kytičky v záhonku vytrvale  zalívá.

 

Haf, haf, pejsek náš malý poskočí,

     princezna stáhne obočí.

"Tytyty pejsku, neštěkej

     a na záhonky nešlapej."

 

Náhle se princezna rozesměje,

     hraním se s pejskem zabavuje.

"Éééééé" zafňuká - očka se nám zavírají,

     v poledne malé princezny čas psánku mají.

 

Princeznovskou deku si rozloží,

     hlavičku na svůj polštářek položí.

A možná se jí bude zdát,

     jak si s královským pastelkovníkem odpoledne bude hrát.

 

      Dívenky v předškolním věku sní o tom, být princeznami. A já vím, není to sen. Je to realita. Ve skutečnosti jsme všichni dcerami a syny nebeského Boha Otce - krále, který panuje nad nebem i zemí.