Když se Nikola před třemi lety narodil a bylo to sotva pár týdnů před mými narozeninami, zařekla jsem se, že odteď oslavu svých narozenin nepřipravuju. Chystám dobroty, dárky, dekorace a …. no prostě všechno pro ostatní v rodině, tak alespoň ten svůj den si chci užít bez dlouhých příprav v kuchyni a po nákupech.

To zařeknutí mi dlouho nevydrželo. Letos mě čekají kulatiny a tak se pustím do svého narozeninovýho dortu zase sama. To protože a fakticky objektivně, nikdo ho neudělá táááák dobrý  jako já. Já se znám nejlíp a přesně vím, co bych zrovna chtěla na svátečním stole mít. Udělala jsem si generálku, otestovala a za měsíc si ho zopakuju....... áááách ten byl a opět bude!

Korpus:

  • 120 g másla v pokojové teplotě
  • 3 velká vejce
  • 130 g třtinového cukru
  • kůra ze 2 bio citronů
  • 200 g hladké mouky
  • 1 prášek do pečiva
  • 50 g jablečné přesnídávky
  • 60 ml citronové šťávy

Krém:

  • 160 g másla v pokojové teplotě
  • 250 g mascarpone
  • 1 lžíce cukru moučka
  • sklenička  Lemon Curd
  1. Pečicí formu o průměru 22 cm vyložím pečicím papírem. Troubu předehřeju na 175 stupňů.
  2. V míse vyšlehám máslo s cukrem do pěny a pak po jednom zašlehávám vejce, až vznikne lehká nadýchaná pěna. Přidám citronovou kůru a zašlehám.
  3. V jiné misce smíchám mouku a prášek do pečiva.
  4. Mouku společně s citronovou šťávou a jablečnou přesnídávkou přidám k vaječné směsi a promíchám.
  5. Těsto dám do formy a uhladím. Peču cca 45 minut. Špejlí vyzkouším, jestli je dort už upečený. Poté nechám úplně vychladnout.
  6. Na krém vyšlehám máslo s cukrem do téměř bílé nadýchané pěny a poté zašlehám skleničku Lemon Curd a mascarpone. Máslo, mascarpone i Lemon Curd musí mít zhruba stejnou teplotu, jinak se krém srazí.
  7. Vychladlý korpus rozříznu v půlce na dva díly. Na spodní část rozetřu větší třetinu krému a pak dort potřu tenkou vrstvou krému tak, aby byl všude zarovnaný a nechám asi 10 minut chladit. Na tuto základní vrstvu rozetřu zbytek krému kromě asi šesti lžic, které budou na ozdobu. Uhladím.
  8. Do cukrářského sáčku dám zbylých 6 lžic krému a na dort udělám jednu malou pusinku. Obrácenou čajovou lžičkou ji rozetřu do ztracena a na jejím konci udělám pusinku další. Pokračuju, až bude celý dort ozdobený. Protože mám po ruce proslazené fialkové květy, ozdobím jimi, ale klidně použijte jakékoliv jiné květy nebo citronové plátky.
  9. Nechám chladit ideálně přes noc, aby se všechny chutě propojily.