Možná jste i vy četli na internetu článek o nemoci zvané celiakie. Mě zaujal, jsem totiž celiak a bezlepková dieta je můj doživotní souputník. Celiakie je nesnášenlivost lepku, lepek poškozuje střevní sliznice.

Když mi před osmi lety potvrdili moji nemoc, řekl mi pan doktor: "Víte, co můžete jíst? Víte, že nemůžete jíst skoro nic?"... Prostudovala jsem o bezlepkové dietě spoustu materiálu v knihách i na internetu, vařila podle receptů ze speciálních kuchařek, pekla si bezlepkový chleba a byla jsem překvapená, jak rychle všechny mé zdravotní potíže ustoupily a taky, kolik toho smím jíst a kolik toho lze nahradit za použití jiných surovin. Najednou mi bylo po tolika letech bylo dobře. Nic nebolelo. A já byla šťastná, protože jsem najednou přestala jíst všechny ty různé léky a začala se léčit - jídlem. Dnes nejčastěji vařím přirozeně bezlepková jídla bez použití bezlepkové mouky.

Ráda bych se s vámi o ten článek z internetu podělila, protože možná máte problémy, o kterých nevíte, z čeho pramení, a jejich rozpoznáním můžete předejít velkým problémům, do kterých jsem se dostala já, než mi byla celiakie diagnostikována.

A pokud někdo zjistíte, že se vás to týká, nebojte - život nekončí. V dnešní době se bezlepkové potraviny prodávají i v některých běžných obchodech, ve většině restaurací jsou vstřícní a schopní uvařit vám chutné bezlepkové jídlo a nepovažují vás za prudiče, a hlavně vám bude ze dne na den dobře a váš život rozkvete.

A tady je odkaz na blog o celiakii od fuliane tady na Fleru, ve kterém se dozvíte podrobnosti o celiakii: https://www.fler.cz/blog/mezinarodni-den-celiakie-7486