Víte, že červený jetel chutná jako okurka? Že jitrocel kopinatý vás překvapí svou houbovou chutí a což teprve jemné listy řebříčku se svým zajímavým aroma. Hořkou chuť pampelišky zná asi většina z nás. Z jejích stvolů jsme si jako děti vyráběli trumpetky.

V dnešní době se hodně lidí navrací zpátky k přírodě.  Procházky lesem nebo rozkvetlou loukou přináší krásné okamžiky a souznění s  přírodou. Příroda se dá zažít všemi smysly.

Na podzim se ještě přidají různé jedlé plody. Měkký šípek a jeho sladká vymáčknutá dužnina je malá ochutnávka šípkového džemu. Malé malvičky  hlohu červěně svítí v pošmurné podzimní dny a lákají k otrhání a ochutnání. Nakládají se do alkoholu, vyrábí se z nich džem nebo se přidávají do pečených čajů. Hlohový džem je jednoduchý a výborný.

Natrhané plody umyjeme, povaříme do měkka, následně rozmixujeme a přepasírujeme do hrnce, kam přidáme přírodní želírovací přípravky a vaříme dle návodu. Hotový džem plníme do sklenic a uskladníme. Ani odpad s peckami nevyhodíme, ale zalejeme vodou s cukrem, převaříme a scedíme. Hotovou šťávu můžeme hned pít. Hloh má povzbuzující účinky na srdce.

Příroda nabízí hodně jedlých bylin a plodů, ale pozor na jedovaté rostliny a bobule, sbíráme jen ty, které opravdu známe.

 Další článek o výrobě žaludového kafe zde: http://www.fler.cz/blog/vite-jak-chutna-zaludove-kafe-40184